15 iulie 2014

cercei de scoici


doua fetite  - yin si yang. zi si noapte. maxim 5 ani. una e blonda cu un costum de baie-rochita ca graul copt, firava si timida. cealalta un pic mai mare, bruneta cu par lung si carliontat de apa sarata poarta un costumas mic rosu. se joaca pe marginea piscinei pentru copii. mama blondei are un tic verbal " miruna fa aia sau asta pana numar la trei : unu , doi, trei". si o tot numara pe biata fata ca la box, pentru orice. bruneta curajoasa intreaba la un moment dat soptit: "de ce tot numara mama ta pana la trei?". ingerul mic si diafan raspunde simplu : "cred ca nu stie  mai departe..."...!!!

trece o vreme, vor sa intre in piscina. miruna, pana nu ajunge mami la trei isi pune "aripioarele" de plastic la brate si e gata de intrat in apa. cealalta: "de ce nu poti sa inoti fara aripioare"? .... miruna inteleapta: "pentru ca nici  pestii nu inoata fara aripioare"...!!!

se duc la nisip iar mie imi e brusc tare tare dor sa fac un castel cu trei turnuri si scari de scoici, cu poarta si pod peste canalul de aparare, cu un dinozaur in varf pazind steagul. imi e dor de copilaria mea si de a lui. de zilele in care bucuria era mai simpla, se juca volei in apa si mergea cu trenuletul de la un capat la altul al plajei. de bratari simple cumparate de pe plaja si de vata de zahar, de telefonul cu fise de la posta de unde il sunam pe bunicu'. si de visul " cand am sa fiu mare o sa ma aduca aici un print si o sa stam pe malul marii de mana, de cand rasare luna si pana rasare soarele iar eu o sa am parul lung si cercei de scoici".




Niciun comentariu: