26 iunie 2014

ziua intrebarilor


  Sunt obisnuita deja, in unele zile probabil ca am o figura de “mama tuturor ranitilor” si de aceea mai toata lumea are nevoie de cate ceva de la mine. Am inceput de dimineata, cand am explicat cum se ajunge la aeroport din coltul strazii mele. Nu stiu unde pleca baiatul ala, dar tare mi-a deschis dorul de un zbor cu avionul. Pe urma o tanti a vrut sa stie cu ce metrou se ajunge la Gara. A fost mai simplu si mi-am dat seama - cu trenul nu vreau sa plec ! In autobuz am ajutat pe cineva sa isi valideze calatoria, apoi mi-am pus castile in urechi ca sa devin « inabordabila ».  La farmacie … acolo a fost tare, am avut o discutie apocalíptica despre aspirina si antinevralgic si algocalmin,  o doamna in varsta ma intreaba pe mine (de ce !!!??) ce sa ia daca o doare putin capul. Eu ii spun ca cel mai bine e sa ia un paracetamol, pentru ca aspirina din antinevralgic s-ar putea sa ii faca rau la stomac. dar nu mai bine iau un algocalmin? nu, pentru ca oricum se da numai pe reteta si oricum va  poate face rau si va scade tensiunea si oricum nu este pentru durere de cap. E clar ca paracetamolul meu nu suna destul de sexi, asa ca pana la urma doamna a plecat cu verisorul mai exotic, ibuprofenul. La birou … de la cum sa facem un ceai de ghimbir la export fisiere din oracle in excel,  de la reteta de pui indian la analize de colesterol... am trecut prin toate. La bancomat – ei bine da, chiar si la bancomat … putem sa scoatem un extras de cont si niste bani!??!!  La magazin pe seara – ce data de valabilitate e pe branza asta, domnisoara draga? dar un cascaval fara grasime cum gasesc? dar ouale astea de prepelita cum sunt ca nu am mancat niciodata? asta din cosul matale ce este, conopida verde? oarecum - zic - este broccoli. da' e buna? asa si asa , mie imi place si oricum face bine la sanatate. portocalele le cantaresc aici sau la casa de marcat? caisele astea or fi romanesti? nu cred – zic eu. dar de ce doamna nu or lua de la bietii tarani, ca sa nu le mai dam strainilor banii din tara noastra?

E dragut sa ajuti oamenii, sa ii asculti si sa faci ceva util pentru ei. Ce ma intristeaza un pic e ca as vrea si eu sa pot intreba  uneori cate ceva ... si nu stiu pe cine. E drept ca problemele mele depasesc un pic aria broccoli, cascaval, paracetamol si gara de nord. DE EXEMPLU : cum ajung pe Luna?  cum de la birou pot bea si 10 cafele pe zi, dar niciuna cu tine ? de ce nu pot da timpul inapoi? de ce in libraria asta mica si necunoscuta in care am intrat in graba, canta exact in cele 3 minute cat am stat eu acolo, fix una dintre acele 3 - 4 melodii pe care eu le ocolesc cu mare grija de ani de zile ? de ce anul asta nu am primit macar un buchet de iasomie inflorita??   de ce eu si de ce tocmai tu?

Niciun comentariu: