26 mai 2014

un singur minut numai pentru mine





  Desi sunt in urma cu ratia de sport si ar fi trebuit sa merg pe jos, azi m-am suit in autobuz ca sa ajung mai repede acasa. Nu era aglomerat deloc, asa ca m-am asezat pe scaun incercand sa citesc ceva. La prima statie s-au urcat doi pusti tinandu-se de mana. Aproape de cliseul filmelor americane – fata scunda si blonda, chicotind agatata de gatul lui, fara a fi insa deloc vulgara. Era doar indragostita. El putin cam inalt pentru ea, serios de la inaltimea celor 17-18 ani pe care parea sa ii aiba, brunet, carand si rucsacul ei. Cam trazniti la prima vedere, s-au asezat pe scaunele din fata mea  vorbind atat de tare incat randurile lui Cartarescu s-au dus pe apa sambetei. Cum nu ma mai puteam concentra deloc sa citesc, am ascultat fara voie – ca si alti 4-5 calatori din jur – ce discutau cei doi. Continuau o dezbatere mai veche, ceva de genul “ce-am face daca am mai avea numai un minut de trait”. Nu am inteles de ce, daca venea o molima neinduratoare peste tot pamantul, asteroidul , marele cutremur sau pur si simplu el pleca la facultate in alta tara. Tot ce am priceput este ca mai aveau de petrecut un singur si irepetabil minut impreuna si aveau de ales cum ….Un exercitiu de imaginatie ….asa ca au mancat inghetata, au ascultat melodia pe care s-au sarutat prima data – ei bine, da!! Au vrut sa se arunce de mana de la etajul 116 ( unde ar fi gasit ei etajul asta nu stiu) dar au renuntat repede la povestile triste. Au mai vrut sa fure o racheta ca sa mearga in sens invers rotatiei pamantului si asa sa pacaleasca ceasul si sa prelungeasca minutul –  aici chiar au fost destepti!

Din pacate  am coborat si nu am mai aflat finalul lor, dar evident ca am ramas cu intrebarea in cap. 
Si mi-am spus repede ca as vrea ceva simplu pentru minutul meu cu tine: doar sa imi culc capul pe pieptul tau gol si ascult cum iti bate inima.

Niciun comentariu: