25 august 2014

zahar, piper, sare


am iesit azi din birou la pranz, intr-o mica pauza. imi era frig si mai ales imi era neliniste, prin sertare nu mai aveam ciocolata si nici in buzunare n-aveam zambete … asa ca am plecat pentru cateva minute, sa privesc soarele si pomii de pe bulevard. cum faci uneori un lucru fara sa-l gandesti prea mult, pur si simplu pentru ca asa te duc pasii, am intrat intr-un magazin foarte mic unde se vand tot felul de produse pe baza de sare. sare alimentara, de baie, aromata, colorata, de tot felul. acum nu era in stoc sarea mea preferata pentru baie si cand sa ies, aud : « doamna, puteti sa mai stati un pic ? » vocea timida si hotarata in acelasi timp venea de undeva de jos, din spatele unor rafturi de sticla ticsite cu pachetele si cutiute colorate. vazand ca ma opresc, fetita a iesit repede parca din pamant si a continuat sa vorbeasca. arata ca o mica veverita, cu ochii jucausi si tot mosmondea cautand intr-un saculet de panza brodata.
 « vad ca aveti o bratara frumoasa si cercei si va rog vreau sa va arat ceva, daca se poate ». stateam acolo incremenita, uitandu-ma cand la ea, cand la un alt nod de fata ce aparuse intre timp tot asa « de nicaieri ». cea mare imi vorbea si insira niste lucruri colorate pe tejgheaua de sticla presarata cu sare si piper. incet incet inteleg ca e acolo cu mama ei ( vanzatoarea magazinului) si ca vinde niste bijuterii facute de ea, ca sa isi faca rost de banii ei pentru scoala. vrea sa sa isi cumpere un ghiozdan « nou si mai frumos,  culori si altele ». are niste bratari dintr-un fel de elastic colorat si imi da una « cred ca asta vi se potriveste, ca e cu rosu ». discutia s-a lungit evident, i-am dat sfaturi, i-am dat adresa unui magazin unde gaseste sa cumpere un intreg univers de bricolaj pentru copii - eu ii spun « magazinul lui mos craciun ». o invat sa mearga acolo, sa inventeze si alte bijuterii si decoratiuni pe care sa le expuna printre pachetele de sare colorata. pana la urma ne-am imprietenit, mai ca mi-ar fi dat bratara asa cadou, eu sigur ca i-am lasat de 4 ori mai mult decat mi-a cerut si am zis ca mai trec sa vad ce face.

e clar ca asa a fost sa fie. trebuia sa fiu un pic trista azi, ca sa intalnesc o fetita aidoma unei zile de vara, cu trandafiri in obraji si cu soarele in ochi; sa iau dintr-un magazin de sare o bratara rosie si vie, impletita cu un vis, in loc sa cumpar o banala ciocolata cu zahar toxic si piper trist.




Niciun comentariu: