6 mai 2021

amestecate, de maine si de ieri



1. cand eram foarte mica, mi se parea ca doamnele alea care vand lumanari si fac curat in biserica sunt ceva special. era clar ca nu poate oricine asta si ca e mare cinste sa stai pe acolo sa dai cu matura... credeam chiar ca se da vreun examen sau e cine stie ce procedura complexa ca sa fie acceptate. uite ca acum, in marea zi de vineri inainte de Paste, am fost si eu chemata sa ajut la curatenie. m-am cocotat pe scara ( alta bucurie din copilarie) si am lustruit 5 ferestre uriase - tot avand senzatia ca imi lustruiesc ferestrele sufletului si gandurile si ochii ... mitul copilariei a cazut un pic, se pare ca oricine se poate duce sa mature in biserica, ca doar daca m-au primit pana si pe mine...

2. dupa foarte multe zile cu mult frig, intuneric si ploaie rece, a iesit soarele. o tanara mama isi scoate in sfarsit pantofii usori si colorati, de vara, si ii pune la usa, ca sa ii aiba pentru a doua zi. baiatul ei ii explica cu blandete, avand grija sa nu o dezamageasca prea tare: “mama, nu iti mai pregati atat pantofii, vine iepurasul, nu mos nicolae”.

 
3. stau la semafor, langa mine o gasca de vreo 4 tineri pe role, veseli sub soarele din prima zi de mai. langa noi opreste o masina mare, neagra, prin ferestrele deschise se aude o semi-manea greceasca, foarte ritmata si oarecum senzuala. strada vibreaza la propriu, soferul fumeaza, cred ca zgomotul se aude in tot cartierul. baiatul de langa mine urla ca sa il auda prietenii: “bai, da’ cum nu se scoala ala din spate sa ii zica sa dea mai incet?”. toti rad, ma uit si eu mai atenta. e un dric deluxe.

4. marti am fost solo-turist in orasul meu, am insirat 12km printre flori, lacuri si pesti de aur. am baut cafea si am citit mult, asezata pe o bancuta vecina cu sute de lalele; am adus cu mine o floare de cires japonez care cazuse din pomul dantelat, ireal de frumos. am venit acasa ca la hotel si am adormit in pijamaua cu printese, pe care mi-am cumparat-o special pentru excursia la praga. si sigur ca am mai vazut un pic din music and lyrics. mi-e dor de vremea in care cantam pop, goes my heart. si de tine.

Niciun comentariu: