27 mai 2021

2+2 = 5

      Bătrânica e slabă și corpul îi tremură ușor, totuși parul alb îi dă un aer de zână. Stă în capătul raionului cu lactate și încearcă să vorbească oamenilor grăbiți, care împing coșuri mari. 

      Te roagă mamaia, zice ea în sfarsit, adu-mi și mie două iaurturi, cele mai ieftine. Că eu intru acolo degeaba, nu văd să citesc și mai e și frig între frigiderele alea. Îmi aduci, mamaie? 

      Fata care s-a oprit lângă ea are un laptop într-o geantă roșie, ca o inimă. Are și șosete verzi în balerinii galbeni, noroc că mamaie n-o vede prea bine, s-o certe. Se-ntoarce ca un fulger, cu câteva cutii. 

      Uite mamaie aici, am găsit o oferta 2 + 2 gratis. Da’ lasă-mă să ți le plătesc eu, bine? 

      Mamaie pleacă avand 2+2 iaurturi și o nepoată de-mprumut, căreia să-i spună povești și să-i facă dulceață de trandafiri.

Niciun comentariu: