29 ianuarie 2019

"imblanzeste-ma", a spus vulpea



  si cand te gandesti ca am fost asa de cuminte zilele astea…am baut  mai putina cafea si mai multa apa. am inghitit toate grauntele de Ignatia. am dormit 6 ore, am mers pe jos incet ca sa nu alunec, cu manusi ba chiar si cu caciula pe cap. nici nu stiu ce-ar fi fost daca nu eram asa de prevazatoare…

  stau pe o banca, e seara si e rece. simt parul ciufulit peste obraji, bate vantul. ma uit in jos nedumerita. ce fac aici? pe o cocoasa de gheata, sta un rucsac mic, albastru. al meu. vad ghetele scurte, din care ies cam 7-8 cm niste sosete negre, brodate argintiu cu stele, comete si mici planete saturn. le recunosc. urc cu privirea, desi simt durere in ochi. sarafanul bleumarin e ridicat mult peste genunchi. pe ei nu-i recunosc, nu pot sa fie ai mei, asa de rotunjori - ca sa fiu politicoasa…
sarafan si camasa alba ? simt valuri de emotie, mana stanga tremura si o misc greu catre gat, cautand, intreband, sperand … si nu, nu e cravata subtire de piele albastra, e doar o esarfa bej, pe care alearga vulpea micului print. roscata si  misterioasa. « imblanzeste-ma », spune ea. de atata miscare, din spatele nasturilor de pe piept se simte un parfum viu, de flori indraznete. beautiful, si pe el il stiu.
mai am de verificat cerceii – unul pinguin, unul om de zapada. m-am linistit, nu-s la fel, e foarte bine, sunt eu, confirm.

  ce fac aici ? asta ma intreaba si domnul care sta proptit in picioarele lungi, rezemat de banca.
cred ca am alunecat, zic eu. nu v-a lovit bucata asta de gheata? mie asa mi s-a parut. va e rau ? dau din cap, nu stiu. ma ridic, spun multumesc. plec, ma ustura genunchiul si ma simt ca intr-un film idiot. din departare se aude o melodie. filmul are si coloana sonora ? pricep totusi repede. inca mai am castile in urechi si brusc dezleg misterul. n-am alunecat, mi-a pus piedica ... o melodie!
  atat de slaba sunt. si nici macar nu-mi plac cantecele in italiana. si asta a aparut pe cand eu nici nu ma nascusem. si nici macar nu e in playlist la mine, o fi inventat-o aplicatia. si nici macar nu am dansat-o niciodata. deocamdata? si nici nu stiu ce vrea muzica asta de la mine, in seara asta.

Niciun comentariu: