22 august 2018

In cautarea sperantei




  am cateva carti de suflet, pe care le tot recitesc in momentele complicate. in functie de stare de spirit, de probleme si de raspunsul de care am nevoie, le reiau si le urmaresc actiunea din diferite unghiuri, al diferitelor personaje. cea mai pretioasa e de departe « Gone with the wind » in care am fost si Melly, Rhett sau Ashley  - dar de cele mai multe ori sunt Scarlett, de la care am invatat ca “After all, tomorrow is another day”. traiesc si alaturi de Micul Print, fiind Vulpea sau Trandafirul lui. am fost Karenina, Levin si mai ales Kitty. Dorian Grey, Basil dar mai ales Sibyl. Mara si Persida. chiar si Mica sirena sau  Frodo, Aragorn si mai mereu - Arwen.
  probabil nu intamplator, saptamana trecuta m-am trezit cu gandul la “toate panzele sus”. drept urmare, de data asta traiesc uimitor ca … Speranta. incerc sa simt ce simte o goeleta in care si-au pus energía si viata niste visatori. incerc sa vad cum e sa renasti dupa ce ai fost acoperita de nisip, incendiata si pradata. cum e cand ai increderea neconditionata si  dragostea oamenilor. cum e cand cineva iti duce dorul si te cauta ani de zile, simtind in adancul sufletului ca nu poate sa renunte la tine. incerc sa vad cum e sa ai in palme curajul si fericirea unor suflete, sa fii aleasa ca sa le duci mai departe nadejdile, framantarile si cum e cand merita sa existi fiindca cineva are nevoie de tine. fac o lista cu porturile prin care a trecut si-mi doresc sa ajung si eu in cateva. n-o sa apuc probabil, dar imi impun sa nu ma gandesc la asta inca. fiindca acum sunt o corabie si in ciuda tuturor obstacolelor, o sa accept ca pentru cateva zile macar, numele meu sa fie speranta.

Niciun comentariu: