22 martie 2017

prin buzunare


 
  Cand eram mica imi placea tare mult sa caut prin buzunarele hainelor nefolosite de ceva vreme.
Mi se parea ca intru intr-o lume paralela, gaseam uneori bilete de autobuz folosite, un bilet la film, un ambalaj de bomboana, o sfoara, o agrafa sau chiar o bucata de ziar cu cate un articol ce-ar fi trebuit pastrat. In lipsa masinii timpului, erau bune si amintirile, reale sau nascocite, intamplari pe care le retraiam, uneori ajustate, reinterpretate. Unde m-am dus acum 6 luni, in iarna, cu troleibuzul ...? Urma o intreaga poveste ...
  Cand m-am facut mai mare, lasam intentionat mici semne. De pilda, ascundeam cate o scoica in buzunarul pantalonilor albi, de vara, cu sarcina de a sta cuminte pana la vacanta viitoare, in speranta ca va "lipi" cumva o poveste de alta, resuscitand, calculand, imblanzind, tresarind, hoinarind ...

  M-apuca si-acum asta, scotocesc prin genti vechi, sertare, sacouri si cutii.

 Te caut in buzunarele timpului, nestiind ce-ai ascuns dar asteptand semne si minuni din alte lumi.
 Te caut pana imi sangereaza varfurile degetelor si radacinile inimii.

Niciun comentariu: