7 martie 2015

anonima de 8 martie


intai l-am tinut in mine, apoi langa mine strans in brate.
an de an, am deschis incet mainile, mi-am desfacut incet cate un deget, mi-am oprit respiratia si lacrimile cand n-a mai fost nimic care sa-l tina langa mine si totusi a ramas.

ce am facut eu pentru el?
i-am dat putin – prea putin – din laptele meu. am scris impreuna pe peretii albi ai casei si am intrat impreuna in toate baltile din parcuri, cand ploua. l-am dus sa vada povestea lui nemo si a lui shrek. l-am invatat ca mos craciun exista. l-am invatat cifrele si cateva poezii. l-am dus la expozitii cu scorpioni si paianjeni desi ma tem de toate insectele din lume. l-am dus la valencia. ascult cu el muzica lui preferata la 17 ani. l-am dus la primul concurs de alergare. i-am aratat luna si luceafarul.
in fiecare zi  invat ceva care sa ma ajute sa fiu o mama buna.

si el, el pentru mine ….
m-a invatat ca pot trai cu 3 ore de somn din 24 si sa fiu multumita cu asta. m-a invatat ca fericirea sta uneori cuibarita in liniile termometrului care arata 36,5.
a scris cu mine pe peretii albi ai casei, am intrat impreuna in toate baltile din parcuri, cand ploua. am aflat ca poti sa citesti o poveste de 5 ori pe seara si inca sa nu fie destul. m-a invatat nume de dragoni, de dinozauri, m-a invatat povestile bionicle.
a fost cu mine sa vedem toy story 3. mi-a adus aminte ca mos craciun exista.
imi da voie sa citesc uneori din poeziile pe care le scrie. joaca teatru si castiga statuete cu roluri in travesti. ma salveaza de cate un fluture de noapte, care  imi paralizeaza mainile de teama. a fost cu mine la valencia. asculta cu mine muzica mea de cand aveam si eu 17 ani. m-a invatat sa alerg si merge cu mine la antrenamente si la concursuri. imi arata noutati din astronomie, desi se teme de extraterestri.
m-a facut sa fiu cea mai proasta mama din lume, cea mai nebuna si cea mai vesela mama din lume. uneori  imi arata ca sunt cea mai fricoasa si alteori cea mai curajoasa mama din lume. ma invata zi de zi ca pot fi rabdatoare dar si agitata, tacuta dar si galagioasa. mi-a aratat ca macar o data, o secunda, am fost si cea mai buna mama din lume.
in fiecare zi ma invata sa nu uit ca sunt si copil si mama in acelasi timp.

sunt mama anonima a celui mai bun copil din lume si copilul anonim al celei mai bune mame din lume.

Niciun comentariu: