18 septembrie 2014

speranta, cerceii si tramvaiul



cam cine e speranta? e o pustoaica alintata, cu capul in nori, nu foarte atenta la ce se intampla in jur. umbla zilnic numai in rochii lungi si largi de matase cu buzunarele pline de curcubee, de flori de iasomie sau violete, clepsidre cu fulgi de zapada in loc de nisip, de parca ar asteapta mereu sa vina craciunul. sigur ca da, de obicei ne ajuta sa mergem inainte in fiecare zi, dar trebuie sa recunoastem ca uneori daca o lasam singura sa-si faca de cap, ne cam tine pe loc. ni se pare ca ne ajunge sa o tinem pe ea de mana si gata, inaintam. uitam ca ii lipseste un pic de hotarare, un pic de curaj, de ambitie si nebunie. a lipsit de la lectia in care se raspunde la intrebarea “deci ce facem concret, mai departe”? cu ea de mana e intotdeauna caldut, intotdeauna maine o sa fie bine, soare si toata lumea vesela  – dar azi? cum e azi? 

ea spera sa slabeasca pana de revelion, asa incat sa incapa in rochia rosie de acum 7 ani. ok, ce conteaza ca e deja 10 decembrie si ca mai sunt numai 3 saptamani pana atunci? speranta o tine de mana si nu o lasa sa se duca la un afurisit de salon de infrumusetare si sa faca ceva concret pentru rochia aia.

ea spera ca el sa o mai caute. el spera ca ea sa-l viseze sau sa-l sune. ea ar putea sa aiba curaj o data in viata si sa deschida gura sa-i vorbeasca iar el ar putea sa inceteze sa isi planga de mila si sa inceapa sa agate de manerul usii ei un buchet de flori. sau sa i le depuna in casuta de e-mail. insa speranta parca le-a legat mainile si nu ii lasa sa se apropie de telefon, de strada, de tramvai, de tren, de cuvinte si de un dram actiune. 

pana si baietelul de-a treia spera sa nu il asculte maine la poezia aia grea, dar in loc sa o citeasca inca o data, se  joaca un joc tampit, in care impusca fara oprire monstri aiuriti care-l fugaresc pe niste coridoare hidoase.

eu sper sa ajung inapoi in valencia. ce-am facut pentru asta? ma uit la poze, suspin noaptea in vis, povestesc tuturor ce frumos e acolo ( de gura mea au mai fost inca vreo cativa prieteni) si… cam atat. sper sa ajung sa alerg 5Km in central park. sper sa o vad pe vonda shepard in barul in care canta ea de obicei ( o aiureala, cred ca nu a mai avut un concert de ani buni). sper sa merg iar la roma, sa ajung la nazca sau la val camonica macar. sper sa intalnesc un extraterestru pasnic. sper sa imi apara o carte cu poezii sau macar cu povestea pe care am compus-o pentru fi-miu cand avea vreo 7 ani. sper sa imi cumpar niste cercei cu pietre meteoriti. sper ca baiatul meu sa fie fericit si sa nu faca greselile pe care le-am facut eu la 18 ani. si stiu deja ca de una singura, speranta nu o sa imi cumpere bilete de avion, nu o sa aduca aici civilizatii de pe alte planete si nici nu o sa teleporteze un editor la mine la usa. mai e nevoie de ceva. am avut si eu cateva momente de inconstienta curajoasa pana acum. cand am vorbit, desi aproape ca nu mai stiam in ce limba vorbesc si cum sa imi adun inca putin aer in plamanii disperati sa strige vorbele prizoniere. cand am cumparat un bilet de avion si cand am anulat un bilet de avion. cand in sfarsit m-am inscris la un examen pentru care m-am pregatit vreo 3 ani sau cand am oprit masina in drum ca sa ma uit la conjunctia jupiter – venus. atunci cand am pus speranta sa cante si sa joace sotron si am fugit cu "un tramvai numit dorinta" alaturi de sora ei mai mare, cea care are la urechi cerceii fermecati cu “acum in acest moment facem asa”. fata asta trece cam rar pe la mine. insa o inteleg, cred ca e foarte ocupata cu toti cei care spera cu gura cascata, uitandu-se la luna, la soare, la ploi si la curcubee, avand de fapt nevoie sa ii ia cineva de mana si sa puna langa speranta si un pic de curaj.

P.S. aplicatia mea de muzica din telefon imi zice “why don’t you try this” si imi da vonda shepard. e un inceput si asta. de maine caut bilete de avion. sau bilete de noroc. si imi scot telescopul din pod. si incerc sa scriu de mana o poveste noua, pe agenda mea foarte veche.

Niciun comentariu: