11 octombrie 2012

Si totusi, ce este o ruda ?



Fetita , cam de vreo 4 ani, jumatate printesa, jumatate baietoi, probabil punand intrebari si in somn.
Acum incerca sa-si tina nerabdarea inchisa in buzunare, asteptand cuminte autobuzul. Bunica, destul de  tanara si de modern imbracata, face semn unei alte doamne. Incepe dialogul acela  « vaai, de cand nu ne-am mai vazut  , ce nepotica draguta ai …, ce mai stii de marioara … »   si tot asa. Fetita, cu ochii mariti de curiozitate,  nu intelege discutiile, dar politicoasa, nu se baga intre cele doua doamne.  « Intrusa » are noroc  si troleibuzul ei vine primul. Asa ca bunica si nepoata raman pe bancuta. Si spectacolul incepe !!

 cine era doamna ?
o verisoara de-a mea
ce e aia verisoara ?
o ruda  de-a mea, pe care nu am mai vazut-o de cativa ani.
ce e aia ruda ?
Pauza
Ce e aia ruda ???!!
E cineva care este mai importanta pentru noi, cu care suntem mai buni prieteni decat cu alti oameni.
… nu e multumita si recunoaste.
n-am inteles.  adica cum e mai importanta ?
este parte din familie, adica are acelasi sange in ea ca si noi.

in acel moment fetita se scoala de pe bancuta ingrozita. Se uita la mainile ei si la picioarele incaltate in pantofii de lac rosu.
unde am eu sange ?? si doamna aia nu avea sange !

A venit troleibuzul, salvand poate – sau poate nu – o bunica de la o explicatie extrem de grea.

Si totusi, ce este o ruda ?

Niciun comentariu: